Monday, September 15, 2008

Teresa oh Teresa..


kalau korang nak tau.. ni ler gambar signboard yang berjaya ditegakkan oleh Ahli Parlimen Saputeh, Teresa Kok, khususnye DAP. Dia memperjuangkan supaya setiap jalan di Kuala Lumpur menggunakan tulisan Rumi, China dan Tamil.. Baru nampak Malaysia..! (kan kita hidup berbilang kaum)

Aku x kisah sangat tentang tu... tapi yang menjadi pokok persoalan kat otak aku ialah.. kenapa dia x nak tulisan jawi tu ada sekali..? Sebab dia x paham ker..? Kalau nak ikutkan x paham.. Aku pun x paham tulisan Cina dan Tamil... kalau nak adil letak jer tulisan rumi Melayu, sebab itu bahasa kebangsaan, lagi satu dengan sistem pendidikan sekarang, x ada sebab kenapa kaum lain x boleh membaca dan memahami tulisan rumi.

Lagi berita penting...

Bapak Teressa Kok, Kok Kim Tong, kata anaknyer akan ditahanan selama 28 hari mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).. perhg.... lama siot.. 28 hari = 4 minggu.. lama tu.. dalam masa 28 hari macam-macam benda boleh buat.. dan macam-macam benda boleh berlaku...

Kesian x..? Kalau dipandang dari segi kemanusian memang patut aku kesian.. tapi polis mesti ada sebab tertentu kenapa dia di tahan. Papan tanda tu mungkin salah satu dari pada isu, tapi yang terbesar ialah berhubung dengan isu azan.

Kerajaan negeri Selangor mendesak supaya Teresa dibebaskan... begitu juga dengan banyak pihak lain... TAPI... Pengerusi Masjid Kinrara (Abd Rahman Nasir) sokong Teresa ditahan.. Ha.... kalau aku orang luar.. memang x berapa tahu cerita sebenar.. tapi.. Encik Rahman ni orang tempatan. dia x mau komen lebih.. dia cuma penerima petisyen so. dia x tahu menahu perkara yang berada di sebaliknya.

No comments: