Tuesday, September 9, 2008

Kes Anwar Di Tangguh Ke 24 September

Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini menangguhkan kes liwat terhadap Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada 24 September depan ekoran bantahan terhadap perintah yang ditandatangani Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail untuk memindahkan kes tersebut ke Mahkamah Tinggi.

Ni lagi satu kes.. Kan Pak Lah dah cakap... Gani Patail dan Musa Hasan tidak akan terlibat secara langsung dalam kes liwat Anwar Ibrahim (secara x langsung plak aku berani komen)... yang dia (Gani Patail) suka2 sain perintah tuk tukar kes ni ke Mahkamah tinggi buat apa.. ? Buat lagi lambat proses perbicaraan jer...

aku ni kalau bab undang2 ni bukan nak tunjuk terror.. tapi kalau nak bersembang pasal undang2 jalan raya tu bolehlar.. (aku ambik lesen L 3 kali... dah khatam satu kitab..)

Berbalik pada soal perbicaraan Anwar td... yang paling aku kurang suka adalah apabila perbicaraan tertangguh.. bagi aku... lagi cepat bicara lagi cepat kita boleh tau dia bersalah atau x. Kalau dia x bersalah... memang wujud 'sesuatu'. aku guna perkataan 'sesuatu' sebab aku masih pening memikirkan siapa pengarahnya... Semalam Pak Yakob Ketua Umno Cawangan kg sebelah, bertekak dengan ketua kampung lantikan negeri (Negeri aku dapat kt Pakatan). Yang itu kata ini, yang ini kata itu.. masing-masing menegakkan pendapat masing-masing... aku nak layan youtube pun pening dengar mereka bersembang..

kalau dia bersalah plak... aku harap Tuhan beri dia hidayah dia atas pembohongannya kepada rakyat Malaysia khususnya rakyat permatang pauh..

harapan aku, semoga perbicaraan ni berjalan dengan aman... walau pun banyak track FRU kat luar mahkamah.. provokasi dari mane-mane pihak tetap akan berlaku. Hidup HAKIM dan LAWYER....

No comments: