Saturday, September 13, 2008

Patutkah Raja Petra di ISA kan?


Kecoh satu Malaya... Raja Petra kena ISA..... byk pihak terutamanya blogers menentang penahanan tersebut... tapi kenapa?

Kenali Raja Perta...

Dia lahir kat Surrey, England pada 27 sept 1950. Belajar kat MCKK.. (anwar pun dari MCKK)... lepas tu masuk VI (Victoria Inst.) ha.... aku sekolah ni ler dulu... Dia ni ada bau-bau bacang ngan kerabat Selangor (Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah), sultan Selangor yang ke 7. Merupakan ahli yang terawal masuk PKR. Tapi yang membuatkan dia menjadi selebriti popular adalah blognyer.. Malaysia Today...

Kali pertama masuk ISA masa zaman Dr Mahathir. Sempat ler tinggal dalam 52 hari.

Berdosa sangatker dia?

Isu yang menyebabkan dia kena ISA adalah berkenaan artikel yang terdapat dalam Malaysia Today. Mengikut sumber, dia membenarkan komen yang berunsur fitnah dan menyentuh perasaan orang islam.. aku bagi contoh.. komen pembaca tentang artikel yang bertajuk "Not All Arabs Are Descendants of The Prophet".

Komen 1: written by HARIMAU BIN ABDULLAH, August 24, 2008 12:53:40
Arabs are descendants of PIGS. That is why they do not eat pork, although many of the new generation eat pork, and drink pig’s urine. Some even **** and sodomise pig. They are all faked mulims, and now yet the people of bolehland blindly follow them.

Komen 2: written by Lembing, August 27, 2008 06:23:07
ANTI JIHADIST Obviously you have chosen to ignore the various claims that :- 1. Mary was not a virgin 2. Jesus did not died on the cross, instead he migrated to somewhere in Europe and that his remains was found buried. That means he did not resurrect. What have to say to all these ridiculous and preposterous claims???

Komen 3: written by HARIMAU BIN ABDULLAH, August 27, 2008 13:13:17
Prophet committed a lot of sins, including forcing an underage girl to be his wife. The Arabs are worst, and committed even worst kind of sins. Needless to say those who ape the Arabs, including people from Swearland, are unfit to be human.

ha... korang ambik kamus.. translet sendiri... (aku x beraper pandai...)
bagi aku komen yang diterima tu merupakan pandangan peribadi orang lain.. bukan pandangan dia.. (pandangan aku kabur.. lupa pakai spek)..

tapi.... selaku.. Tuan Tanah Kedaung Malaysia Today.. dia ada hak and kuasa untuk mendelete komen yang melampau macam tu... hati dia x sakit ker..? x payah siarkan.. memang orang akan kata dia x telus... tapi... hati orang beragama islam kena jaga...

3 comments:

Anonymous said...

hati org Islam dah lama tercalar apabila UMNO tolak hudud.
Harimau ni ntah saper ntah...mmg dh orang kafir laa klu cakap kat nabi cmtu...
peduli la die nk cakap ape. kite sbg org Islam jawab la blk...

aku lebih terkilan Bile UMNO tolak Hudud. Undang2 agama die sendri...

-Raja Muslim-

bdk_oren said...

berkenaan hukum Hudud yang diperjuangkan oleh PAS memang menjadi isu yang patut di bincangkan.

Kita sebagai Umat Islam patut rasa tercalar dengan penolakan tersebut oleh UMNO..

tetapi pada waktu ketika ini.. aku dah kurang dengar dengan perjuangan hukum Hudud yang diwar-warkan oleh PAS setelah menganggotai PAKATAN RAKYAT..

Untuk membuat atau mengubah dasar yang terdapat dalam perlembagaan, PAS perlukan majoriti 2/3 dalam parlimen.

Aku x yakin yang PKR dan DAP akan setuju kepada perjuangan PAS dalam melaksanakan Hukum HUDUD..

pikirkan dan selamat beramal..

Anonymous said...

berkenaan dgn hukum Allah ni aku rasa kita perlu ada hasrat dan azam yg kuat untuk laksanakannya. Aku pernah dengar ulamak memetik ayat Al-quran, barangsiapa yg tiada sedetik pun hasrat untuk melaksanakan Hukum Allah di atas muka bumi ini maka rosaklah akidahnya.apatah lagi kalau menolak secara terang2 dan menganggap tidak sesuai di zaman ini.
sekiranya kita mati dalam usaha ke arah menegakkan agama dah hukum Allah maka tertegaklah Islam dalam diri dia dan bahagia ia di akhirat kelak, InsyaAllah.

setuju dgn Raja Muslim. Perjuangan Pas tak pernah lari dari matlamat asal. pas tetap mewar-warkan hukum Islam ini. ucapan presiden Pas selepas selepas Anwar menang jika terbentuk kerajaan Baru, kerajaan tersebut mestilah berlandaskan Islam.Hukum Islam Mesti dilaksanakan. Pas bertegas dalam hal ini dari awal2 lagi.

tak dengar tu bukan maknanya tidak ada. masalahnya orang Pas saja yang dengar dalam ceramah2 yang di buat. perkara sebegini tidak akan disiarkan dalam arus perdana.

klu laksana hukum Islam tidak akan timbul orang nak kondem agama kita lagi.

-Pemuda Jihad Selangor-